Druhy Yogy

Yoga pro těhotné - gravid yoga
Jedná se o cvičení v prenatálním období těhotné ženy, vycházejícího z hatha yogy a které je zaměřené na harmonizaci celého těla. Tento typ cvičení je vhodný u žen od 13.týdne těhotenství až do porodu.
Yoga pro těhotné přináší ženám uvolnění, relaxaci, ale také kondici a rovnováhu. Základem yogy pro těhotné jsou dechové cvičení a asány (tělesné pozice).
Yoga těhotné ženy učí jak porozumět změnám na úrovni těla i emocí, zbavuje bolestí zad a kloubů, otoků, ale také učí správně dýchat a relaxovat.
Cvičení má blahodárný vliv na zdraví, přesto prosím konzultujte a informujte se u Vašeho ošetřujícího gynekologa, zda můžete daný druh cvičení v těhotenství absolvovat.

Yoga pro maminky s dětmi
Cílem lekce yogy bude harmonizace našeho těla a správné rozproudění životní energie v něm. Dále pak budeme pracovat na stabilní, klidné a vnímavější mysli. Na fyzické úrovni se budeme učit naslouchat svému tělu, porozumět mu a také ho zbytečně nepřepínat. Díky cviční se naše tělo bude stávat odolnější, silnější a pružnější. Naučíme se pracovat s dechem, rozproudit a zharmonizovat energii ve svém těle. Neboť ten, kdo ovládá své tělo, svůj dech, ovládá i své myšlenky. Správné dýchání je velmi důležité. Kromě dechu yoga souvisí s životní energií i s myslí. Aby se stala naše mysl vnímavější a stabilnější, je třeba ji zklidnit. Při cvičení yogy si každý najde to, co je v danou chvíli pro něj důležité - tělo, dech, mysl, anebo spojí všechno v jedno. Lekce je určena pro všechny maminky co nemají čas sami na sebe a budou v doprovodu svých dětí, které se při lekci mohou přidat, nebo si jen tak pohrát s ostatními dětmi. Maminky samozřejmě během lekce za své děti zodpovídají a tím je i zároveň učí respektu ke svému okolí, ale i k samotné mamince.

Relaxační yoga
Relaxační yoga vychází z hatha yogy, je vedena v pomalejším tempu a klade velký důraz na používání dechu. Dechová cvičení a ovládnutí správné techniky dýchání napomáhají odbourání stresu a pocitu skutečné relaxace.
Práce s dechem a dechová cvičení jsou nedílnou součástí jógových pozic vhodně zařazených tak, abychom postupně protáhli i uvolnili všechny partie našeho těla. Nejedná se o dynamické cvičení, důraz je kladen na technicky správné provedení ásan a uvědomění.

Yoga pro začátečníky
Yoga pro začátečníky je vedena v pomalém tempu a zaměřuje se především na výuku jednotlivých pozic, práci s dechem a relaxaci.
Díky této lekci se postupně seznámíte se základními principy jógy, jak přistupovat k sobě i ostatním. Krok za krokem objevíte a dostanete pod kontrolu nejen svoje tělo, ale také pocity i emoce.

Hatha flow yoga
Výraz hatha lze přeložit jako spojení Slunce a Luny (mužské a ženské části v nás, síly a citlivosti). Cílem Hatha yogy je harmonicky fungující tělo a správné proudění životní energie v něm, dále pak stabilní, klidná a vnímavější mysl. Na fyzické úrovni nás učí naslouchat svému tělu, porozumět mu a také ho zbytečně nepřepínat. Díky cvičení se tělo stává odolnější, silnější a pružnější. Učí nás pracovat s dechem, rozproudit a zharmonizovat energii ve svém těle. Ten, kdo ovládá své tělo, svůj dech, ovládá i nervy a myšlenky. Správně dýchat je velmi důležité. Kromě dechu souvisí životní energie i s myslí. Aby se stala naše mysl vnímavější a stabilnější, je třeba ji zklidnit. Při cvičení hatha yogy si každý najde to, co je v danou chvíli pro něj důležité - tělo, dech, mysl, anebo spojí všechno v jedno.

Vinyasa flow yoga
Jedná se o dynamickou formu yogy, kde se propojuje dech s dynamickým pohybem tak, že jednotlivé pozice na sebe navazují plynule s dechem, který je základní složkou vinyasa yogy. Vinyasa yoga je efektivní pro zvýšení fyzické kondice a vitality, prohlubuje pozornost, protahuje a posiluje svaly, rozvíjí flexibilitu a očišťuje organismus...